Eduardo Márquez Fuertes pren possessió com a regidor del grup municipal d'Iniciativa Porteña
Substituïx la regidora del mateix partit Lidia Sánchez Valls, que va deixar recentment el seu càrrec
L'exposició, del 24 de març al 23 d'abril, permet analitzar l'omnipresència dels símbols i les consignes d'un règim totalitari en la vida quotidiana, en l'educació o en els rols de gènere
El Centre Cultural Mario Monreal de Sagunt acollirà, del 24 de març al 23 d'abril, l'exposició Prietas las filas. Vida cotidiana y franquismo, que arriba a la ciutat de la mà de L’ETNO, Museu Valencià d'Etnologia, i ha sigut organitzada per l’IES Clot del Moro, amb la col·laboració de les regidories de Memòria Històrica i de Cultura de l'Ajuntament de Sagunt.
La inauguració de l'exposició tindrà lloc el mateix divendres 24 de març en el Centre Mario Monreal a partir de les 18.30 hores. Eixe mateix dia, també tindrà lloc una xarrada a càrrec de José María Candela, comissari de l'exposició, sobre els mecanismes d'adoctrinament del franquisme, la seua política de propaganda i la construcció d'un sentiment i una memòria nacional nova, basada en els tres pilars del règim, Falange, Exèrcit i Església.
Els protagonistes de l'exposició són objectes de l'època que ens permeten analitzar l'omnipresència dels símbols i les consignes d'un règim totalitari en la vida quotidiana, en l'educació a les escoles o en els rols de gènere en els escenaris privats i públics. La cultura material del franquisme es convertix en un exemple paradigmàtic de les polítiques d'adoctrinament, censura i repressió que van caracteritzar la gran maquinària que el règim militar franquista va instaurar a Espanya. Es reflectix, doncs, la influència del règim franquista i l'assumpció dels seus valors per part de la societat espanyola.
L'objectiu principal és oferir una visió didàctica i transversal de la cultura material del franquisme per a donar a conéixer, especialment a les generacions que ja han nascut en democràcia, els mecanismes que va posar en marxa la dictadura per a reescriure la història del nostre passat més recent i per a legitimar-se.
L'exposició ha sigut comissariada per Andrea Moreno, gestora de patrimoni i doctora en arqueologia, i José María Candela, conservador del Museu Valencià d‘Etnologia, entitat que ha produït l'exposició.
Substituïx la regidora del mateix partit Lidia Sánchez Valls, que va deixar recentment el seu càrrec
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d'Indústria, Toni Iborra i la presidenta d’ASECAM, Cristina Plumed, participen en la trobada, organitzada pel Ministeri d'Indústria i Turisme
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el de Canet d'en Berenguer, Pere Antoni, lamenten que la Generalitat haja eliminat l'estand Sagunt-Canet, però confirmen que tots dos ajuntaments seguiran avant amb la promoció turística dels seus respectius municipis