![](/media/xxujojsr/thumbnail_sagunt-terra-i-taula-3_c.jpg?width=850&height=565.78125)
El Consell Local Agrari ha presentat la marca ‘Sagunt Terra i Taula’ amb el propòsit de construir una estratègia d'actuació conjunta i coordinada per a afrontar els reptes i amenaces del sector. La presidenta del Consell Local Agrari de Sagunt, Ana María Quesada, i l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, han assistit a esta presentació, acompanyats per altres membres de l'equip de govern.
La primera fase d'este pla consistirà en una sèrie de reunions amb els principals actors del sector agrícola per a fomentar el diàleg i establir un diagnòstic de la situació del camp saguntí. Posteriorment es convocaran trobades amb altres agents socials i econòmics per a realitzar sessions informatives, demostracions, activitats didàctiques i taules de diàleg.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha aprofitat l'ocasió per a explicar diversos detalls d'esta iniciativa: «Este és un procés que comencem hui per a valorar la nostra agricultura. Però no és una campanya només de màrqueting, és una campanya de participació ciutadana on escoltarem tot el món per a reivindicar els productes agrícoles que es fan ací a Sagunt». Així mateix, també ha recalcat la importància que els consumidors i consumidores siguen capaces d'identificar els productes locals, ja que hui més que mai s'ha de cuidar al sector agrícola.
![](/media/o1bfk0on/thumbnail_sagunt-terra-i-taula-2_c.jpg?width=850&height=565.7094594594595)
Per la seua banda, la presidenta del Consell Local Agrari de Sagunt, Ana María Quesada, ha subratllat la importància del producte agrícola local: «El sector agroalimentari és estratègic per a Sagunt i ho continuarà sent; ens avala la qualitat de la nostra producció, la majoria de la qual s'exporta, i una tradició agrícola ancestral. És el moment de reivindicar la nostra gastronomia, el nostre paisatge, el nostre ecosistema i la nostra tradició cultural. Per això volem iniciar una conversa que ens ajude a aconseguir metes que beneficien tota la ciutadania».
A més de propiciar el diàleg, la marca ‘Terra i Taula’ pretén generar una imatge cohesionada de la producció local a través de lones, cartells i adhesius que es distribuiran a diferents llocs i comerços de Sagunt.
Actualment, el camp saguntí experimenta els mateixos reptes i amenaces que la resta del sector agrari nacional: les exigències d'una competència global cada vegada més intensa, el canvi climàtic i les seues conseqüències tant en la substitució de varietats com en l'aparició de noves plagues, així com l'increment dels costos energètics i les dificultats per a controlar la cadena de valor agroalimentària.
![](/media/3rgn4io5/carteles-a3-campanya-consell-agrari-sagunt_4-end_c.jpg?width=561.8806306306307&height=850)