La regidoria de Comerç i mercats de l'Ajuntament de Sagunt presenta la campanya Targeta Activa!

Aquest programa general pretén impulsar el comerç local a través de 50.000€ en ajudes directes de l'Ajuntament de Sagunt mitjançant targetes regal

TARGETA ACTIVA SAGUNT és un programa d'impuls del comerç local amb el qual l'Ajuntament de SAGUNT destina 50.000,00 € de manera directa en targetes regal i amb el qual es pretén beneficiar tant al comerç local com a la ciutadania, estimulant la compra en establiments locals adherits a la campanya (el llistat es podrà consultar en www.facosa.org i en la web de l'Ajuntament de Sagunt).

Les targetes regal tindran un valor de 50 €, dels quals, el ciutadà o la ciutadana aportarà 25€. Aquesta distribució representa per a la ciutadania un descompte del 50% en les compres realitzades en els comerços i serveis adherits amb la TARGETA ACTIVA SAGUNT adquirida. En tot cas, la compra de targetes estarà limitada a una quantitat màxima de 2 targetes per persona beneficiària.

Ana María Quesada, regidora de Comerç i Mercats, ha puntualitzat: «Volem ampliar este crèdit disponible per part de l'Ajuntament per a subvencionar estes targetes, enguany l'ampliem en 5.000 euros, amb el que en total seran 50.000 euros que posarà l'Ajuntament.»

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha ressaltat la importància d'aquesta campanya: «A nivell de filosofia la campanya, també va alineada amb el que defensem per part de l'Ajuntament de Sagunt. Nosaltres sempre diem que cada euro que es gasta en el comerç local és un euro que repercuteix a la ciutat, però multiplicat per cent.»

Podran adquirir les targetes les persones majors de 18 anys en les dates indicades per la comissió de seguiment, sent necessari per a l'adquisició de les mateixes disposar de targeta bancària, a més de mostrar un document d'identificació vigent (DNI, NIE, Passaport, etc.). Qualsevol persona podrà recollir la targeta d'una altra persona sempre que aporten el poder de representació (model adjunt) signat pel representant i per la persona representada juntament amb el DNI de la persona representada.

No podran adquirir les targetes les persones que es troben en qualsevol de les situacions de prohibició recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquest requisit ha de complir-se des de la data d'adquisició de les targetes i, les persones adquirents hauran d'acreditar tal circumstància mitjançant l'aportació d'una declaració responsable (model facilitat per FACOSA).
Per a adquirir-la serà necessari emplenar el formulari que es tindrà a disposició en la web de Facosa, al qual s'adjuntarà la fotocòpia del document d'identitat i la declaració responsable de complir amb els requisits exigits en l'article 13 de la llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, d'estar informat de les seues obligacions a l'efecte de l'IRPF a causa del caràcter de guany patrimonial de la subvenció obtinguda.

A continuació serà necessari sol·licitar cita prèvia en línia per a adquirir les targetes presencialment, des del 3 d'abril fins al dia 24 d'abril. La cita presencial per a comprar les targetes seran els dies 13, 14 i 18 abril en el Centre Cultural Mario Monreal a Sagunt; i 19, 20, 21 i 24 d'abril en carrer Sant Pere núm. 69 (seu de FACOSA) en Port de Sagunt.

Les targetes que es posaran en circulació seran targetes "al portador", i no disposaran de PIN ni de XIP, ja que operen en el comerç a través de la banda magnètica, emetent aquest un butlletí que s'haurà de signar pel portador de la targeta.

Només es podrà gastar en els comerços adherits a la campanya. La relació de comerços adherits es farà pública en la web municipal, en la web de Facosa i s'entregarà un fullet on s'indiquen en el moment de l'adquisició de la targeta.

El saldo de les targetes es podrà utilitzar en una o en diverses compres i en un o en més comerços. A més, els comerços i serveis adherits oferiran la possibilitat de combinar aquesta targeta amb altres mitjans de pagament per a completar el preu del producte en cas de no disposar de suficient saldo disponible a la targeta.

No es pot obtindre els diners restants d'un caixer automàtic ni d'oficines bancàries, quedant sense validesa les targetes el 30 de juny de 2023 amb la impossibilitat de reactivació d'estes

Els comerços que ho desitgen podran sol·licitar adherir-se a la campanya mitjançant l'emplenament del formulari que trobaran en la web de Facosa amb el nom “Targeta Activa Sagunt”. El termini per a adherir-se a aquesta campanya és el fixat per la comissió de seguiment, i abastarà des del 29 de març a l'11 d'abril de 2023.

Lola Torrente, presidenta de FACOSA ha afegit: «Animem als comerciants que encara no s'han adherit a les targetes, perquè si en comptes de ser sis-cents anàrem més, la visibilitat seria molt major. És molts diners que es mou en un mes, i és un mes molt important. I sobretot anime que la ciutadania s'acostume a comprar en el petit i mitjà comerç.»

L'enviament del formulari d'inscripció dels comerços haurà d'acompanyar-se de la declaració responsable que es compleixen els requisits i certificat AEAT d'IAE. Aquests requisits són: el comerç ha d'estar legalment constituït amb domicili social a Sagunt independentment de la seua forma jurídica; que mostren el seu desig de participar en la campanya mitjançant la col·locació del material publicitari facilitat per l'Ajuntament i que accepten la totalitat de les bases; han de tindre establiment obert al públic; disposar de llicència d'activitat i de TPV com a forma de pagament.

A més és necessari que exercisquen activitat comercial en alguna de les activitats en les següents divisions i agrupacions de l'IAE (Reial decret llei 1175/1991, de 28 de setembre)
1.-Agrupació 64, excepte 646 i l'epígraf 647.5.
2.-Agrupació 65, excepte l'epígraf 652.1 i els grups 654, 655.
3.-Agrupació 97, excepte l'epígraf 973.2 i els grups 974, 979.

Per a efectuar l'adhesió, han d'enviar el formulari, juntament amb el certificat d'IAE a l'adreça federacionfacosa@yahoo.com.

fotofinal