El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Durant la nit de les paelles Sagunt va rebre la visita de la delegada del Govern, Pilar Bernabé; i el vicepresident de les Corts Valencianes, Alfredo Castelló

Les Festes Patronals de Sagunt van començar divendres passat, 14 de juliol, amb el Pregó de la periodista local del periòdic Levante - El Mercantil Valenciano, Marian Romero. L'endemà va tindre lloc la tradicional xopà des del balcó de l'Ajuntament. Cal esmentar que fins al moment no s'ha produït cap incident a destacar.
L'dlcalde de Sagunt, Darío Moreno, s'ha mostrat molt content amb el desenvolupament de les Festes Patronals de Sagunt fins al moment: «La diversió i l'entusiasme es nota a la ciutat. A més, hem tingut l'honor de comptar amb la visita de la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana i el vicepresident de les Corts Valencianes. La seua presència ha sigut un gran reconeixement a la importància de les nostres festes i ha animat encara més l'ambient festiu». Darío Moreno también ha agradecido la participación dels i les penyistes, així com dels veïns i les veïnes.

La regidora de Festes i Cultura Popular, Patricia Sánchez, ha explicado com estan evolucionant les festes: «La veritat és que enguany s'està aconseguint tindre unes festes tranquil·les sense incidents de cap tipus, tant els peñistes com la ciutadania estan fent un bon treball amb relació a la preserveció del civisme. Tots els actes taurins també s'estan desenvolupant sense accidents gràcies a tots els voluntaris taurins que estan fent un treball excel·lent dia rere dia».
Ja s'han celebrat alguns dels principals actes de la programation de les Festes Patronals de Sagunt d'enguany: El dijous 13 de juliol es va a inaugurar el recinte firal, així com L'Espai de Penyes de Sagunt; el dimecres 19 es va a celebrar la nit de paelles, un tradicional concurs al qual enguany va a surgir la delegada del Govern de la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, i el vicepresident first of les Corts Valencianes i exalcalde de Sagunt, Alfredo Castelló; després d'esta cita amb l'elaboració estrela de la gastronomia local, l'orquestra La Misión va animar la nit dels saguntins i les saguntines.
No obstant això, encara queda per celebrar-se una gran quantitat dels actes que conformen la programació de les Festes Patronals de Sagunt com el Concurs Nacional d'Emboladors (divendres 21 de juliol), la Cagà del Manso i l'exhibició de vaquetes enfundades de la ramaderia Juan Faet (dissabte 22 de juliol), la concentració de cotxes clàssics i la Gran Cavalcada de disfresses (dimecres 23 de juliol), el Dia del Major (dimarts 25 de juliol), el concurs d'All i Oli i el Sopar de Germanor de les Penyes de Sagunt (dimecres 26 de juliol), el Dia del Xiquet (divendres 28 de juliol), el repartiment de les Olles de Sagunt (dissabte 29 de julio)...


El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+