Centenars de persones van gaudir de la VIII edició del festival Fem(me) Dansa de l'àrea d'Igualtat
La iniciativa es va celebrar el passat cap de setmana a la plaça de la Concòrdia del Port de Sagunt sota la direcció d'Ana Lola Cosín
El Consell Econòmic i Social (CES) de Sagunt aprovà ahir la declaració per a reclamar al Ministeri de Foment i al Govern d'Espanya la urgència de portar a terme obres de manteniment, de millora, de modernització de la línia així com també de construcció del projecte de corredor Mediterrani-Cantàbric. Este Consell Econòmic i Social es un òrgan on estan representats tant els partits polítics com les associacions de veïns, comerciants, empresaris i sindicats
Segons dicta la declaració, tant les infraestructures de transport, com les de persones i mercaderies, són un dels factors més determinants en el desenvolupament econòmic, social i cultural, a més de contribuir a la cohesió o, per contra, a l’aïllament i desigualtat de territoris i persones. De manera que un determinat disseny de vies de comunicació pot generar desequilibris en favor de determinades zones i en contra d’unes altres, mentre que un model diferent pot contribuir no solament a l’equilibri, sinó també al benefici del conjunt.
En este sentit, l’alcalde de Sagunt, Quico Fernández, ha declarat que «una de les qüestions mes importants per a la nostra ciutat i també per a la resta dels valencians són les infraestructures, allò que en estos moments està frenant la potència de la nostra economia precisament en qüestions d’inversions ferroviàries. I si hi ha una que afecta Sagunt d’una manera singular és justament el corredor que ens uneix amb Terol-Saragossa i que després es prolonga fins al cantàbric, allò que hem denominat corredor Mediterrani- Cantàbric».
Per a Fernández, este corredor es va dissenyar, en principi, per a altres prestacions com per exemple per a poder circular persones i mercaderies d’una manera adequada i normal, però actualment es troba abandonat i des de fa anys no hi ha hagut cap tipus d’inversions. L’alcalde ha assenyalat que la nostra localitat està en contacte amb els veïns i amb la societat civil d’Aragó, especialment amb Terol, els quals vindran el dia 1 d’abril a València i pararan a Sagunt per fer un acte en conjunt.
Segons l’alcalde, esta declaració, signada i aprovada pel CES, «té la intenció de que siga una declaració institucional del mateix ajuntament al pròxim ple i també que siga assumida per l’Autoritat Portuària la qual ha compromés, ni més ni menys la inversió de 63 milions d’euros per a la millora del corredor Mediterrani-Cantàbric. Cosa que contrasta bastant amb el que està passant en altres ports com es Bilbao on el Govern d’Espanya ha dit que invertirà 1.000 milions d’euros o el port de Barcelona on van a invertir més de 300 milions d’euros". La intenció d'esta declaració és que també siga assumida pel Parlament Valencià i el Congrés dels Diputats «per a dir ben alt que ja està bé i que ja n’hi ha prou de patir esta marginació i que és l’hora de que les inversions ens permeten viure amb dignitat a tots els ciutadans d’este Estat el qual es configura sempre d’una manera injusta i desigual» ha conclòs Fernández.
La iniciativa es va celebrar el passat cap de setmana a la plaça de la Concòrdia del Port de Sagunt sota la direcció d'Ana Lola Cosín
Esta formació xinesa visita el Teatre Romà amb un programa doble que reunix peces del seu treball Numerical Series El programa Off Romà acull el 5 d'agost un ritual escènic inspirat en el misticisme sufí a càrrec de Versonautas
Les dos jóvens promeses del Club d’Escacs Camp de Morvedre van obtindre l'or amb la selecció valenciana sub-14