Inscripció al 1r curs de Formació Actoral
En el primer curs de Formació Actoral hi ha 18 places disponibles i el preu de la matrícula establit és de 140 euros
Dijous, 13 d'agost, a les 22.30 hores al Teatre Romà

El festival Sagunt a Escena 2026 omplirà novament el Teatre Romà de Sagunt el dijous 13 d'agost. Ho farà amb l'obra La dama boba, de Festival Hispanoamericà Segle d'Or–Clàssics a Alcalá Comunitat de Madrid i Escacs i Octubre Produccions. La representació començarà a les 22.30 hores i té una duració de 105 minuts.
Esta és una de les funcions accessibles del festival, i comptarà amb subtitulat adaptat, audiodescripció, bucle magnètic i so amplificat.
"Qui va dir que la dona ha de ser ximple o submisa per a ser estimada?". Al Madrid del s. XVI, Finea, hereua d'una gran fortuna, és promesa en matrimoni amb Liseo. Laurencio, l'enamorat de la seua germana Nise, per l'interés en el dot de Finea, tracta d'enamorar-la amb paraules i floretes.
Arribat el moment de la presentació dels promesos, Liseo, decebut per l'imprudent i “babau” comportament de Finea, renúncia a casar-se amb ella. Liseo i Laurencio acorden, després del seu enfrontament provocat per la gelosia, cortejar cadascun a cadascuna de les germanes que més li interessa. Després d'esta orquestració, a esquena de totes dos germanes, la personalitat de Finea es va transformant com a resultat de la seua relació amorosa amb Laurencio.
L'acrescut enginy amorós i intel·lectual de la seua germana Finea generarà un desenllaç i resolució de les aspiracions de tots els personatges com cap podia esperar d'ella.
Text: Lope de Vega
Versió: Xus de la Creu
Direcció: Josep Maria Mestres
Repartiment: Joaquín Notario, Carolina Rubio, Silvana Navas,
Carlos Serrano, Pablo Béjar, Markos Marín, Concha
Delgado i Víctor de la Font.
Ajudant de direcció i assessor de moviliento: Andoni Larrabeiti
Música original d'Alberto Granados
Diseño escenografia: Clara Notari
Ajudant d'escenografia: Juan José González
Diseño il·luminació: Juanjo Llorens
Diseño vestuari: Gabriela Salaverri
Ajudant de vestuari: Paula Fecker
Mestra de vers: Pepa Pedroche
Direcció tècnica: Ciru Cerdeiriña
Disseny gràfic i fotografies: Javier Naval
Vídeos: David González | 2VISUAL
Producció executiva: Beatrice Binotti
Direcció de producció: Nadia Corral
En el primer curs de Formació Actoral hi ha 18 places disponibles i el preu de la matrícula establit és de 140 euros
Dijous, 13 d'agost, a les 20 hores a la plaça Cronista Chabret
Dimarts, 11 d'agost, a les 22.30 hores al Teatre Romà